Yalova Belediyesi’nin reklam ve tanıtım yönetmeliği Kasım ayı meclisinde oy birliği ile onaylanmıştı. 219 sayılı kararla 17 maddeden oluşan yönetmelikle kent içerisindeki tabelalara standart getirilmiş oluyor. Yalova Belediyesi İlan ve Reklam Yönetmeliği’nin 12. maddesine göre farklı bir dilde tanıtım-reklam yapmak isteyen işyerleri veya kurumlar, Türkçe tanıtım-reklam ölçülerini geçmeyecek şekilde Belediye İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’nün onayını alarak uygulama yapabilecekler. Ancak yabancı dilden iletilen tanıtım veya reklamlarda Türkçe bir tercüme bulunması zorunludur. Tercümede kullanılan Türkçe’nin açık, anlaşılır ve net olması esas alınacak. “Yabancı İfadeler Türkçe Tabelaların %25’ini Geçmeyecek” “Kentimizde 2010 yılında meclis kararı alınmış uygulamada olan bir yönetmelik mevcuttu. Ancak günümüz şartlarına cevap vermiyordu” diyen Yalova Belediye Başkanı Vefa Salman; “Halkımız tarafından şikayet aldığımız konulardan biri de yabancı tabelalardı. Bu konuda hazırlanan 2010 yılındaki yönetmelik yeterli gelmediği için arkadaşlarımız çalışma yaparak günümüz koşullarına cevap verecek bir yönetmelik hazırladılar. Bu yönetmelik plan bütçe komisyonundan ve meclisten oy birliğiyle geçti. Yeni yönetmeliğe göre tüm tabelalara belirli bir standart geldi. Burada en önemli nokta yabancı tabelalara yapılacak olan uygulama. Buna göre yabancı tabelaların tamamı Türkçe anlamını da içinde barındırmak zorunda. Yönetmeliğe göre yabancı dilde tanıtım veya reklam yapmak isteyen işyerleri Türkçe karakterlerin büyüklüğünün %25’ini geçmeyecek şekilde İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’müzden onay almaları gerekmekte. Hazırlanan bu yönetmelikle belediyemiz sınırları içerisinde reklam, ilan ve tanıtım tabelaları için mevcut olan yönetmeliği güncelleyerek belirli bir standarda getirmiş olduk” dedi.